Alle Artikel von mosoadmin

Managing4Happiness

Glückliche Teams – Buchtipp

Interessantes Buch mit Tipps und Praxisbeispiele zur Motivation von Teams.

So beschreibt Autor Jurgen Appelo sein Buch:

“A practical handbook for making management great”

Managing for Happiness offers a complete set of practices for more effective management that makes work fun. Work and fun are not polar opposites; they’re two sides of the same coin, and making the workplace a pleasant place to be, keeps employees motivated and keeps customers coming back for more. It’s not about gimmicks or ‘perks’ that disrupt productivity; it’s about finding the passion that drives your business, and making it contagious.

This book provides tools, games, and practices that put joy into work, with practical, real-world guidance for empowering workers and delighting customers. These aren’t breaktime exploits or downtime amusements—they’re real solutions for common management problems. Define roles and responsibilities, create meaningful team metrics, and replace performance appraisals with something more useful.

An organization’s culture rests on the back of management, and this book shows you how to create change for the better. Somewhere along the line, people collectively started thinking that work is work and fun is something you do on the weekends. This book shows you how to transform your organization into a place with enthusiastic Monday mornings.

Modern organizations expect everyone to be servant leaders and systems thinkers, but nobody explains how. To survive in the 21st century, companies need to dig past the obvious and find what works. What keeps top talent? What inspires customer loyalty? The answer is great management, which inspires great employees, who then provide a great customer experience. Managing for Happiness is a practical handbook for achieving organizational greatness

Website Jurgen Appelo

Leading Digital – Buchvorstellung

Buch-Neuerscheinung: „Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation”

Über Das Buch

„Leading Digital“ vertritt die durchaus provokante These, dass die nächste, unmittelbar bevorstehende Phase der Weiterentwicklung digitaler Technologien – getrieben durch das Zusammenspiel von Mobilität, Analytik, sozialen Medien, Cloud Computing und Embedded Devices – alles Bisherige zu einem reinen Vorspiel degradieren wird. Die Autoren, ein Trio anerkannter Vordenker im Bereich der Digital Transformation in Unternehmen, unterstreicht, dass Veränderungen im digitalen Spielfeld bisher in der Hauptsache auf High-Tech- und Medienunternehmen fokussiert waren. Einerheblicher Anteil von 94% der Wirtschaft muss sich erst noch verändern. Das Buch zeigt auf, wie dies geschehen könnte.

George Westerman und Andrew McAfee vom Massachusetts Institut of Technology (MIT), Boston, sowie Didier Bonnet von Capgemini Consulting sehen eine große Chance für diese Nachzügler, von denjenigen zu lernen, die bereits erfolgreich in der digitalen Welt angekommen sind. Die Grundlage dazu bietet eine globale Untersuchung von mehr als 400 großen, traditionell geprägten Unternehmen aus allen Branchen .Anhand dieser zeigen die Autoren Schritt für Schritt auf, wie diese Organisationen ihre eigene Digital Transformation erfolgreich dazu genutzt haben, einen strategischen und wettbewerbsorientierten Vorsprung zu erzielen. Die Leser erfahren, wie diese digitalen Vorreiter ihr Geschäft mithilfe intelligenter und zielgerichteter digitaler Investitionen ,gepaart mit einer effektiven Steuerung der Veränderungen, transformiert haben.

Mehr unter: http://www.de.capgemini-consulting.com/leadingdigital
Auf Amazon kaufen.